Meni

2011.05.30. - 07:35
1

azta…ez akkor most mi? veled tortenik ez? es tenyleg nincsen semmi esszeru magyarazat, vagy legalabb magyarazat nelkuli megoldas? es a spiral inditotta el ezt az egeszet, vagy a valtozo kor elotti hormonalis valtozasok? nagyon durva… :(

oliv08

2011.05.30. - 07:39
2

Pont ezt akartam írni, lestem bután, hogy most akkor a spiráltól van vagy változókor, és mit kezelgetnek, egyáltalán nem normális a sok vérzés, mit jönnek a változókorral, attól nem vérzik az ember. ÉS most normális-e a hormontombolás? Azért remélem lesz megoldás.

januar

2011.05.30. - 08:09
3

Anyámmal ugyanez történt spriál nélkül, és éveken át tartott. Ezer féle hormonkészítményt beszedett, a sok vérzéstől mindenféle járulékos bajai voltak, amikre szintén gyógyszert szedett, a gyógyszer mellékhatásokra is gyógyszereket kapott… 30 pár éves volt, még emlékszem kislányként, hogy milyen rémisztő volt, mikor egyszer strandoltunk és anyám lábán patakokban kezdett ömleni a vér. Haza kellett szaladnom sötét törölközőért és rettegtem, hogy anyám meg fog halni.
Aztán kiderült, hogy egy mióma okozta az egészet, amit nem tudom, miért nem vettek észre. Az lett a vége, hogy kivették a méhét, de akkor már ott tartott, hogy bármit megtenne, hogy ne legyen az állandó és néha (gyakran) iszonyat erős vérzés.
Remélem Brumi, hogy csak valami sötét hangulatban írt fiktív történet, és nem rólad van szó...

2011.05.30. - 08:21
4

“A hormontombolás ez alkalommal nem a kiteljesedés, hanem az elmúlás előszobája.” Elég egyértelmű.

Én most, visszautalva Nyina naplójára, szeretném megkérdezni, h ezen vekengeni ildomos? Vagy a megbolondulás előszobája, ahonnan egy jó barátnőnek kell visszarángatni az embert? És, ha ildomos, mikor ildomos? Hány éves kortól? Hány kiló súly felugrástól? Ha csak annyi a baj, h felkelés után órákkal is látszanak a lepedő gyűrődései a bőrön? Vagy ha már félig kivéreztél? Negyven egykét évesen?, Vagy csak ötven soknál? És, ha elmondom egy nálam jóval idősebb nőnek, várhatom, h megért, akkor is, ha neki ennél sokkal rosszabb tünetei vannak? És, ha egy sokkal fiatalabbnak mondom el? Akkor csak elborzad? Vagy elképzelhető, h bár őt pillanatnyilag a terhességtől repedő bőre zavarja, együttérzéssel meghallgasson?

Elvtársi mackóm.

Mag

2011.05.30. - 08:45
5

Bal lábbal keltél?

2011.05.30. - 08:54
6

Két dolog jutott most az eszembe a poszt kacsán.
Az egyik az, hogy nekem is volt ilyen vérzéses idős rokonom (anyám unokatestvére), akinél az orvos nem sokat lacafacázott, mikor már a harmadik kezelés se segített, azt mondta neki, hogy nézze asszonyom egy nőnek tulajdonképpen 40 éves kora után a méhe már csak egy fölösleges bonyodalmakat okozó teher, és kivette. Mondjuk akkoriban még nem volt szokás 40-en felül szülni, ez tény.

A másik meg az, hogy mikor én klimaxoltam, hálistennek nem volt ennyi testi tünetem, éjszakánként volt hőhullám, mikor úgy éreztem meggyullad rajtam a lepedő, vagy forró a takaró, ez minden. Viszont bármenyire is úgy voltam vele, hogy nahát ez természetes, de jo, már nem kell betétekre költeni meg vigyázni, tudat alatt valahogy befészkelte a fejembe magát az, hogy innen már egyenes út a halálig, ugyanis mostantól az elpusztult sejtjeim helyett nem fog új képződni, és akkor kezdődtek a pánikrohamaim. Hirtelen úgy éreztem, hogy meg fogok halni, vagy pedig azt, hogy mindjárt meg fogok őrülni, rettenetes volt. Áldom a sorsot, hogy a Xanax kúra nagyjából rendbehozott, de azért még évekig ott volt a pénztárcámban egy levél Xanak, hogy ha pl. az utcán törne rám, akkor gyorsan bevegyek egyet, valahogy biztonságot adott. Időnként még szükség volt rá... aztán elmúlt, és beletörődtem a sorsomba.

2011.05.30. - 09:12
7

Ismerősöm 30 évesen hasonlóan járt. Évek múlva csonkolásos műtétek után kiderült hogy az agyalapi mirigy betegsége okozza a problémát.

Juditty

2011.05.30. - 09:23
8

Agyalapi mirigyben mi? Csak nem mikroadenóma?

Juditty

2011.05.30. - 09:27
9

Anyám 57 évesen “változott”, a hőhullámot leszámítva elég tűrhetően viselte. Azért a nőket úgy tudják rángatni a hormonok, mint a marionettet. Az egész öregedési folyamat, az, hogy a nő úgy érzi, elveszti azt, amitől nő lehet, pszihésen mennyire megvisel. Még ha ésszel fel is foglya, hogy ez normális.

Juditty

2011.05.30. - 09:29
10

fogja – bocsi…

Vakmacska

2011.05.30. - 09:33
11

Azért hm természetes folyamatként a posztban leírtakat nehéz elképzelni, aki hónapok óta vérzik a dzsungelben, az nem marad életben, és a primitív törzsekben is voltak jócskán menopauza utáni nők.

2011.05.30. - 09:51
12

Nem tudom pontosan mi volt a diagnózis.

Kyria

2011.05.30. - 10:11
13

Ez nagyon megdöbbentett. Nekem is volt 5 évig méhen belüli fogamzásgátlóm, sem a libidóm nem csökkent, sem vérezgetés nem volt soha. Igaz, amikor lejárt az 5 év, kis műtéttel vették ki, nem engedtem “kitépni”. Ez picit drágább volt, de szerintem megérte. Nem akartam tablettát szedni továbbra sem, ezért most kb. 1 éve van fenn egy új, de azzal sincs semmi problémám. Tudom, nem vagyunk egyformák és nagyon sajnálom, hogy így megjárta, remélem előbb-utóbb csak megtalálják az okot.

oreille7

2011.05.30. - 10:16
14

vagy a hormonjai…

2011.05.30. - 10:20
15

de hány éves bumi? (vagy akárki, akiről szó van)

nekem is másfél évig volt fenn ez a mirena, én gyereket akartam, azért szedettem le. felrakás után legalább fél évig véreztem tőle egyfolytában, ezért most inkább megvárom a szeptembert, és csak akkor rakatom fel mégegyszer (nem bírtam jobb védekezést kitalálni, bár nem voltam teljesen elégedett vele), addig izgulok, nehogy teherbe essek.

kyria, mi az a kisműtét, miért kellett az a leszedéshez? egyáltalán a mirenáról beszélsz? (brumi hormonális méhen belüli fogamzásgátlót írt.)

BMaca

2011.05.30. - 10:48
16

en most ugy gondolom, hogy ha lehet, 45 evesen kb. kipakoltatom magam teljesen.
mert minek, ezzel hatha elebe megyek a klimaxnak, nem kell fogamzasgatlasrol gondoskodni, meg mar amugy sem kell, nem gondolom, hgoy 45 evesen szulnek
anyunak is kivettek, bar neki betegsegbol adodoan, de klasszisokkal jobban volt utana

BMaca

2011.05.30. - 10:49
17

a 35 ev utani nem tablettas es egyeb hormonalis gatlas-tiltast mennyire kell “komolyan venni” szerintetek?

BMaca

2011.05.30. - 10:50
18

a 35 ev utani tablettas es egyeb hormonalis gatlas-tiltast mennyire kell “komolyan venni” szerintetek?

Kyria

2011.05.30. - 11:00
19

Kedves Bálint!

Igen, ebben teljesen igazad van és nekem is feltűnt – de gondolod, hogy olyan magas hormontartalmat bocsáthat ki?
Amit nálam alkalmaztak, nem a klasszikus spirál volt (nincs gyerekem és hiába mondtam, hogy nem is akarok, hazai egészségügyünk nem tartott elég felnőttnek ennek eldöntésére – de mindegy, most nem ez a téma), szóval irány a magánpraxis és akkoriban jött be egy méhfalba szúrt spirálszerű valami (sajnos nem tudom a nevét, mert otthon van a papír, de ha fontos megnézem), amit az angolok kezdtek el alkalmazni egészen fiatal lányoknál a rendkívül magas teherbeesési arány miatt. A beszúrás picit fájt, de nem volt kibírhatatlan és 5 évig kiválóan “működött”. Azért szedték le kisműtéttel, mert bár ki is lehetett volna “tépni” (hiszen a méhfalba szúrják) de, bár nem vagyok orvos, tartottam attól, hogy időközben valamennyire csak beágyazódott és nagyon fog fájni a művelet, ezért kértem azt, hogy inkább altassanak el. Ez nyilván szintén fizetős dolog volt, de nem bántam meg. A következő felhelyezése sokkal jobban fájt, de azóta sincs semmilyen panaszom, így tehát nekem bevált. “Lekopogom”.

nikolettaedina

2011.05.30. - 11:05
20

Kedves Brumibaby,
azt gondolom itt van a segítség számodra kívánom,hogy oldja meg a problémádat.Érdemes elolvasni.A neten is megvan.

Maria Treben
Egészség Isten
patikájából

Egy kis ízelítő a könyvből:
CICKAFARK (Achillea millefolium)
A cickafark olyan gyógynövény, amely nem hiányozhat
életünkből. Jóllehet sok súlyos betegség esetén a legjobb
segítőnk, elsősorban mégis a nők számára fontos. Nem lehet
elégszer elmondani ezt. Kneipp tisztelendő így vélekedik róla:
„Nagyon sok bajtól megkímélnék magukat a nők, ha néha a
cickafarkfűhöz folyamodnának.” Akár fiatal lányról van szó, aki
hajlamos arra, hogy rendszertelenül menstruál, akár idősebb
asszonyról, aki a változás éveinek közepén tart, esetleg ezt az
időszakot már át is lépte, nagyon fontos mindenkinek, fiatalnak
és öregnek, hogy alkalmasint megigyon egy-egy csésze cickafarkfű-teát. Minden szempontból a lehető legkedvezőbben
befolyásolja a női medence szerveit, úgyhogy a lányok-asszonyok egészségük érdekében nem is tehetnek hasznosabb
dolgot, mint hogy erdőn-mezőn jártukban egy nyaláb friss
cickafarkfüvet szednek. Legelőkön, utak mentén, erdőszéleken
és a gabonaföldek szélén tömegesen fordul elő. Virágjának
színe a fehértől rózsaszínbe hajló és a napon fanyar illatot
áraszt. Egyáltalában ajánlatos a virágból erős napsütésben
szedni, mert ilyenkor a legtöbb benne az illóolaj és ezáltal a gyógyhatás is növekszik. Ismerek
egy fiatal gazdaasszonyt, akiről egyszer csak elterjedt, hogy altesti rákja van. Kobaltbesugárzást kapott. A hozzátartozóinak az orvosok elárulták, hogy a betegsége
gyógyíthatatlan. 15
Ekkor eszembe jutott Kneipp tisztelendő és az altesti zavarokra történő utalása és azt
tanácsoltam ennek a fiatalasszonynak, naponta annyi cickafarkteát igyon meg, amennyit csak
bír. Hogy csodálkoztam, amikor nem is egészen három hét múlva levélben értesített, hogy
kitűnően érzi magát, és lassan de biztosan visszanyeri normális testsúlyát.

2011.05.30. - 11:06
21

Hát nem tudom, hogy ilyet orvos “megelőzésképpen” elvállalna, de még ha igen, akkor sem szabad a petefészkeket kivetetni. És a klimax nem a méh-el van összefüggésben, hanem a petefészkekkel, amikor azok működése, csökken, leáll, akkor következik be a változás kora.

Ha egy nőnek valami miatt kiveszik a méhét, attól az utána még élvezi a libidót, de ha a petefészkeket is, akkor nagyon esélyes a teljes aszexualitás, az elhízás és tsai.

nikolettaedina

2011.05.30. - 11:10
22

“...s lassan de biztosan visszanyeri normális testsúlyát.
Petefészek-gyulladásnál gyakran már az első cickafark-ülőfürdő megszünteti a fájdalmakat és fokozatosan elmúlik a gyulladás is. Ugyancsak hatásosak ezek a fürdők idős
emberek és gyerekek ágybavizelése valamint fehérfolyás kezelésében. Ezekben az esetekben
kiegészítőlég napi két csésze cickafarkfű-teát is meg kell inni. – Méhelőesés esetén ugyancsak
ülőfürdő-kúra javasolt, kiegészítőlég négy csésze palástfű teát is elkortyolgatunk napközben
és pásztortáska-tinktúrával masszírozzuk az altest tájékát a hüvelytől kezdve felfelé.
Miómákat cickafark-ülőfürdővel szüntetünk meg, melyeket naponta hosszabb ideig
alkalmazunk, mindaddig amíg az orvosi ellenőrzés negatív leletet nem állapít meg.
Egy 19 éves lánynak nem jött meg havi vérzése. A ginekológus szakorvos pirulákat írt
fel neki. A menstruációja ugyan nem jött meg, viszont a melle ijesztően megnőtt. Ezek után
persze vonakodott a pirulákat tovább szedni. Aggódó édesanyja hozzám fordult tanácsért. Azt
javasoltam neki, hogy itasson meg a lányával naponta reggel éhgyomorra egy csésze
cickafarkteát. Négy hét múlva minden rendben lett és mind a mai napig nincs semmi
problémája. Eszembe jut egy hasonló eset is, amely később, mivel semmi nem segített, az
ideggyógyintézetben végződött. Sajnos még nem tudtam eleget a gyógynövényekről.
A változó korban is rendszeresen kellene a nőknek cickafarkteát fogyasztaniuk. Nem
kínozná őket a belső nyugtalanság és hasonló lelkiállapot.
Nagyon jót tesz az egészségnek a cickafark-ülőfürdő is. Különösen jótékony a hatása
azoknak a láb- és karfürdőknek, amelyeket ideggyulladás esetén készítünk cickafarkfűvel. A
cickafarkfüvet azonban déli napsütésben kell szedni. Ezek a fürdők a legtöbbször már az első
alkalommal segítenek, és megszüntetik a fájdalmat.
Cickafarkteát ajánl dr. Lutze „fejfájásos vértolulás esetén, amikor úgy érezzük, hogy
szétpattan a koponyánk, azután szédülés, hányinger, orrvérzés, szúró szemfájdalmak,
váladékozással és könnyezéssel együtt járó szembántalmak esetén”. Az időjárási front vagy
főnszél által előidézett migrénes roham gyakran már egyetlen csésze cickafarktea elfogyasztása
után megszűnik. Ilyenkor a teát jó melegen kell kortyolgatni…..”

És mindenképpen érdemes nem csak olvasni kipróbálni is.

2011.05.30. - 11:16
23

ez bazz, beszarás. komolyan elgondolkodtató, hogy ha vajon a férfiak véreznének megállíthatatlanul a péniszükből, vajon azt így kezelnék az orvosok? és vajon ugyanígy vállat vonnának rá, ha a heréiket kéne hozzá eltávolítani? vagy ha olyan gyógyszereket kapnának, amiktől soha többé nem állna fel a farkuk?

és vajon mit szólnának hozzá, ha a vérzést csak a péniszbe felnyúlva kaparással lehetne elállítani? vagy rektális műtéttel?

Meni

2011.05.30. - 11:25
24

na most azert errol azert kerdezz meg egy jo orvost, mielott beleeled magad….anyunak ugyanazt a HPV-t diagnosztizaltak, mint ami azota nekem is volt, csak neki egy olyan orvosa mashogy allt hozza….konkretan elvesztette a feleseget mehnyakrakban, es kicsit beleorult szegeny, ezert minden hozza kerulo not “kipakolt”...anyu volt 35+, gyereket mar nem akart, es meg kicsit orult is a dolognak, pont azon okokbol, amit te irtal….csak eppen ugy megbolondult a szervezete, hogy – ezt allitjak az orvosok – a mutet kozvetlenul hozzajarult ahhoz, hogy 40 evesen szivinfarktust kapott, es egy evre ra depresszios lett…csak hogy egy gyakoribb peldat hozzak: rengeteg kutya esik at kipakolason, es tipikus kisero tunet, ami anyunal is elojott, hogy baromira elhiznak, a kajamennyisegtol es a mozgasmennyisegtol fuggetlenul….legalabbis en igy tudom….szval csak ovatosan, nem mindenki jar jol ezzel a dologgal…

Vakmacska

2011.05.30. - 11:57
25

Engem is ez riaszt, hogy ilyen tehetetlenül nézik ezt, meg ilyen durva módszerekkel mennek neki, kaparás, brutálhormon. Selkt Sa, úgy látom a posztban is felmerült a kérdés:)))

És tényleg, néha csak néznek, hogy látszólag nincs semmi oka, akkor mivanmá? Nekem sokkal, sokkal enyhébb panaszaim voltak, végigjártam szépen a labor-mammográfia-ultrahang akármiket az első szülésem után pár évvel, és bár Maria Treben könyve végletekig leegyszerűsít és kissé túl széles spektrumon értelmezi a kompetenciáját, mi tagadás, én is a cicka-palástfű-békénhagyás kombónál kötöttem ki. Mellékhatás: egy gyerek….

normama

2011.05.30. - 12:48
26

Mirena, te csodás….. Fél éve van fenn, eddigi állás szerint 16 napig menstruálok, 12 nem. Ha ez a mostani is ilyen lesz, irány a doki, mert ez így nem jó. Libidó valahol a béka segge környékén, még szerencse, hogy ember meggyőző tud lenni:)

Lexie

2011.05.30. - 12:52
27

ha nincs szervi baj, akkor nem kéne hormont szedni folyamatosan?

Meni

2011.05.30. - 13:02
28

jaj, hat most attol fuggetlenul, hogy mi inditotta el ezt a kalvariat, olyan egy eve nagyon tudatosan vadaszom, hogy barmilyen poszt kapcsan barki mit ir a spiralrol, hormonosrol es hagyomanyosrol, mindegy…es azt hiszem most mar nyugodt szivvel ki merem jelenteni, hogy nem, ezt nekem nem, soha….azt nem tudom meg ilyen kristalytisztan, hogy mit igen, ha majd egyszer nem akarunk tobb gyereket, de ezt nem….koszonom mindenkinek pro es kontra is, tenyleg….

Vakmacska

2011.05.30. - 13:06
29

Rendes spirálom van, nemhormonos, libidót békén hagyja, az hogy utóbbi két hónapban megint 25-26 nap a ciklusom, de ez aligha a spirál hibája.
Viszont van 1-3 napig pecsételés félidőben, peteéréskor, tényleg kevés, pár csepp, mintha randább folyás lenne, vécépapíron látszik hogy vér lenne az, csak kevés.
Engem ez is zavar, de tényleg, nincs már az elkötésnél jobb további ötletem.

Juditty

2011.05.30. - 13:08
30

Szóval hormonális nem lehet szívprobléma miatt, spirál sem – ha lehetne sem akarnám, több ismerősnek komoly gondot okozott. Az orvos szerint Pharmatex, biztos nem lenne rossz, 10 perccel előtte kell felrakni. Óvatosan kérdem, mikor van x – 10 perc?? Igazán JÓ megoldás nincs.

baudolinA

2011.05.30. - 13:14
31

Off. Szerintem Lapis párhuzama teljesen jogos. Nem gondolom, hogy a jelenlegi poszt súlyosságát akarná csökkenteni, egyszerűen csak felmerül az a kérdés, hogy van-e egyáltalán jogunk mások problémáját hisztiként aposztrofálni, vagy egyáltalán súlyozni, hogy most akkor kinek a problémája „valóban” probléma (természetesen kizárólag a mi szemszögünkből nézve). Akiknek a változó kor könnyedén ment, majd jól leoltják Brumit, hogy mit nyavalyog? Vagy aki nagyon megszenvedte ezt a pár évet, akkor azért oltja le? Pedig pusztán együttérzésre volna szükség a terhességi striák és a folyamatos vérzés esetén is.

Bocs, Brumi, offolást befejeztem.

Juditty

2011.05.30. - 13:18
32

Az orvosok különben tesznek rá. Mikor magas volt a prolaktinom, elmentem bőrgyógyászatra. Én nem tudtam mi van, csak azt láttam, hogy nagyon hullik a hajam, ocsmány a bőröm, hőhullám, stb. Mondta, irassak fel Diane -t. Mondtam neki, dehát gyereket akarunk!
Nőgyógyászhoz átmentem, mondom 45 naposak a ciklusaim, vagy meg se jön. Erre: “Hát most mit csináljak magával??”
Kérdeztem, szerinte nem-e tesztoszteron probléma? Erre nagy nehezen kiírt egy hormonlabort, ami kb. egy hó múlva jött meg. Sürgősségi MR. Kiderült, hipofizis mikroadenóma. ( Később egy másik orvos: Ja, a gyógyszertől van, amit múlt félévben szedett. IIIIgen? Nem lehetett volna mondani? Lehet, akkor nem szedem, vagy nem ezt.)
Kaptam Bromocriptint, terhes lettem, abbahagytam, azóta ok, happy end. (Lekopogom.)
A gyerek most másfél éves lesz. Megint eszelős hajhullás. Már megijedtem, de most pajzsmirigy alulmüködés. Állítólag nem függ össze. Most erre szedek gyógyszert. A csúcs az, hogy nem tudom mitől van, a pajzsmirigy rendben. Elmegyek majd egy magánhoz, de már kivan az agyam az egészből.

Meni

2011.05.30. - 13:30
33

szerintem nagyon keves az a nogyogyasz, aki erdemben foglalkozik azokkal a nokkel, akik “valogatosak” a fogamzasgatlas teren…nekem egy szuper orvosom van (volt?) itt, mar terhesen kerultem hozza, aztan az elmult par evben harom terhesseget, gyermekagyat csinaltunk meg egyutt, es csak szuperlativuszokban tudtam beszelni rola…aztan par honapja, szoptatas vege utan visszementem hozza, hogy akkor most mi legyen, mert per pillanat nem szeretnek teherbe esni…mar nyult is a papirert, hogy akkor tabletta…mondtam neki, hogy nem szeretnem, mert iszonyu migrenjeim voltak tole mar multkor is…mondta hogy akkor felir mast, mondtam hogy ne tegye, nem emlekszik mar nyilvan, de multkor harmat is kiprobaltunk….jo, akkor beszeljunk a spiralrol….mondtam neki ne beszeljunk, mert nem akarok spiralt….erre szettarta a kezet, hogy akkor most o mit tud csinalni….nem tudom, lehet semmit, es tenyleg az en problemam, oldjam meg, de birtam volna ha kicsit masszirozza a lelkemet azzal, hogy oke, akkor van ez meg az, egyiket ezert, masikat azert nem lehet, nezzuk csak, mi johet meg szoba….aztan vegul ugyanigy szettehette volna a kezet persze….nem tudom, lehet hogy hulye vagyok tenyleg

Meni

2011.05.30. - 13:31
34

szerintem nagyon keves az a nogyogyasz, aki erdemben foglalkozik azokkal a nokkel, akik “valogatosak” a fogamzasgatlas teren…nekem egy szuper orvosom van (volt?) itt, mar terhesen kerultem hozza, aztan az elmult par evben harom terhesseget, gyermekagyat csinaltunk meg egyutt, es csak szuperlativuszokban tudtam beszelni rola…aztan par honapja, szoptatas vege utan visszementem hozza, hogy akkor most mi legyen, mert per pillanat nem szeretnek teherbe esni…mar nyult is a papirert, hogy akkor tabletta…mondtam neki, hogy nem szeretnem, mert iszonyu migrenjeim voltak tole mar multkor is…mondta hogy akkor felir mast, mondtam hogy ne tegye, nem emlekszik mar nyilvan, de multkor harmat is kiprobaltunk….jo, akkor beszeljunk a spiralrol….mondtam neki ne beszeljunk, mert nem akarok spiralt….erre szettarta a kezet, hogy akkor most o mit tud csinalni….nem tudom, lehet semmit, es tenyleg az en problemam, oldjam meg, de birtam volna ha kicsit masszirozza a lelkemet azzal, hogy oke, akkor van ez meg az, egyiket ezert, masikat azert nem lehet, nezzuk csak, mi johet meg szoba….aztan vegul ugyanigy szettehette volna a kezet persze….nem tudom, lehet hogy hulye vagyok tenyleg

Vakmacska

2011.05.30. - 13:43
35

Meni, egyszer sorstárssal beszéltük hogy akkor erről csinálunk egy posztot. Beszállsz?:DD

normama

2011.05.30. - 13:45
36

Meni, enyém nődoki szépen végigvette velem a lehetőségeket. Gyógyszert ezért nem, sima spirált azért nem, stb, stb. Aztán végül mondta azt, amiért eleve mentem. Ezzel kezdtem neki, de azt mondta, szálazzuk végig a többi lehetőséget is, hátha.
Most meg mehetek vissza, hogy szálazzunk újra, mert ez nekem nagyon ne jó:(
A legnagyobb méreg, hogy drága ez a vacak, de nagyon.

normama

2011.05.30. - 13:46
37

mármint “nem jó”

Anyek

2011.05.30. - 13:53
38

a krém változatnál nem kell várni tíz percet

2011.05.30. - 13:56
39

Nem jogos a párhozam.

Ugyanis a terhesség egy választott esemény, és egyáltalán nem kóros folyamat

míg

a ki tudja miből eredő vérzés, nem választott és kóros folyamat.

Az elsőnél egy felnőtt nőtől mindenképpen elvárható az, hogy viselje a döntéseinek a következményeit, a második esetben ilyen elvárható felelősség nincsen…

2011.05.30. - 13:56
40

Hát, fogalmazzuk, meg inkább úgy, h reggel keresgéltem az éjjeli szekrényen, és a kevésbé rózsaszín szemüvegem akadt előbb a kezembe :))

2011.05.30. - 13:57
41

Csak ezt ne!

Ismeretlen eredetű vérzésre ösztrogén tartalmú növényi vegyszert ajánlgatni nem egy felelősségteljes dolog!!!

Juditty

2011.05.30. - 13:58
42

Akinél szültem, szuper nőgyógyász, de mivel Pest – 200 km – csak akkor megyek oda, ha valami nagyon komoly van. A Pharmatexet ő ajánlotta, van is itthon, bontatlan. Többféle van belőle, nem lehet rossz, leszámítva az előbb említett problémát. Sajnos a pesszárium és gumi tőlem távol áll. 8 évig szedtem anno Mercilont, de már nem lehet, ha belegondolok, lehet, jobb is. Nem tesz jót a szervezetnek.

Felhívtam az andrológiát, hogy van -e forgalomban tabletta férfiaknak Mo-n, hát nincs.
Van valami beültetős izé, de azért azt talán mégsem. Meg a vasectomia, vissza lehet csinálni, de arra beszéljen rá valaki egy pasit:-DDD Mondjuk megértem, én sem köttetném el magam.

Juditty

2011.05.30. - 13:59
43

És az elég magában? Nem kell hozzá a tabletta? Én úgy tudtam… És hány % biztonság, nem tudod?

oliv08

2011.05.30. - 14:00
44

Nekem ugyanez van, de eleve mindig 24. napra jött meg, még tiniként így álltam be. Pecsételésre orvos Rutascorbint ajánlott. De még csak rövid ideje van spirálom, itt kérdezgettem nemrégen az offban, hogy kinek mi a tapasztalata.

baudolinA

2011.05.30. - 14:01
45

r2,
az együttérzés csak a kóros folyamatban szenvedőknek jár? Nem arról volt szó, hogy valaki nem viseli a döntése következményeit, pusztán az együttérzésről. Szerintem azt nem kell „kiérdemelni” semmivel.

2011.05.30. - 14:08
46

Az enyém csak olyanoknak, akik nem szólnak be ok nélkül és folyton. ;-DDD

baudolinA

2011.05.30. - 14:15
47

Hát akkor neked sem jár, r2.

2011.05.30. - 14:19
48

Nos, eddig nem is tapasztaltam. Főleg nem Nyinától…

baudolinA

2011.05.30. - 14:22
49

Most azt kéred rajta számon, ami szerinted „nem jár” neki? Érdekes ellentmondásaid vannak. :D

Lexie

2011.05.30. - 14:34
50

ne hagyjátok abba, most kezd izgi lenni!

Lexie

2011.05.30. - 14:35
51

ne hagyjátok abba, most kezd izgi lenni!

2011.05.30. - 14:37
52

Nem. Ez úgy kezdődött, hogy mikor elkezdtem kommentelni, Nyina valamiért folyton beszólt. Hát, nem vagyunk egymásnak szimpatikusak. Ilyen az élet, ki nem sz@rja le – kétségtelen, mostanában én is visszaszólok, mert nem vagyok én se szent.
Te meg azt kéred rajtam számon, hogy miért nem vagyok részvéttel valaki iránt, aki f@szom tudja miért, de ki nem állhat? Ugyan már!

Meni

2011.05.30. - 14:41
53

abszolut….de komolyan….amikor meg nem akartam gyereket, tokre vartam ezt az idoszakot, hogy jaj de jo lesz, legalabb a fogamzasgatlassal nem kell idegeskedni….most meg ugy vagyok vele, hogy tok jo volt akkor, mert akkor meg birtam a tablettat….semmi se jo :D

baudolinA

2011.05.30. - 14:43
54

Mi van, jöttél mártogatni? :)

Lexie

2011.05.30. - 14:51
55

ja :) gondoltam pattogtatok ki kukoricát is ha így folytatjátok

baudolinA

2011.05.30. - 15:16
56

Kösz, de ennyire azért nem szeretném Brumi posztját szétoffolni.

2011.05.30. - 15:24
57

A többiektől bocs, hogy nem fogtam be szám…
Sajnálom, mert szerintem ez egy nagyon fontos téma.

Sokkal fontosabb, mint a terhességi hiszti…

Brumibaby

2011.05.30. - 15:42
58

A lényeget, mint (majdnem) mindig a posztjaim kapcsán, Lapis találta el, ehhez képest nem találom offolásnak, ha arról beszélünk, hogy mit és mennyit és miért ér panaszkodni. Ezzel együtt abba az utcába nem mennék bele, hogy nyinát nyektetni helyesebb-e, mint mást, és hogy kinek a baja nagyobb.

Ámde.

Szembesültem egy helyzettel, ami hasonlatos azzal, mint amikor nagylányok lettünk. Bizonyos szempontból hasonlít a terhességhez is, amennyiben mindegyikben, hogy is mondta valaki fentebb, dróton rángatnak minket a hormonok. Az, hogy mi a “természetes”, igen széles tartományban mozog akkor is, meg ekkor is. És be kell látni azt is, hogy valami attól, hogy természetes, még lehet baromi kellemetlen.

Ki vonná kétségbe, hogy amikor egy kamasz arcát-hátát elborítják a pattanások a hormonális változások következtében, az bizony természetes, mégis, amikor meglátod a tükör előtt könnyes szemmel a mitesszereit nyomkodva, hát nem az jut eszedbe, hogy most mit van úgy odáig.

Az ilyen állapotok testi és mentális instabilitással járnak. A kamaszkor és a terhesség – általában és feltételezés szerint – valami pozitívat igérnek cserébe, amit elérsz, ha túlleszel a nehézségeken. A menopauza meg nem. Erről szól ez a poszt.

Vakmacska

2011.05.30. - 16:12
59

Brumi,
nekem az első gondolatom az volt, ez vár majd rám is, meg gondolom majd valami hasonló a legtöbbünkre, csak rám pár év múlva, rájuk meg, ha mázlijuk van, sok év múlva.
És ugye ez még a kezdet, anyám ma beszélt idős rokonainkkal, akik szerencsére felépültek év elején a Nagy Bajokból (bizony a statisztikák alapján az is simán előfordulhatott volna, hogy már mindkettőjükre a koszorút hordjuk, nem így történt, hála az égnek), jól vannak, felkelnek, élnek, nincsenek jelentős, elviselhetetlen fájdalmaik, tudnak mozogni. De. Végtelen szomorúsággal vette a bácsi tudomásul, hogy az agyvérzés után most már majdnem fél évvel még mindig nem tud vezetni (80 éves, a világ legremekebb és legmegbízhatóbb sofőrje volt, bár nem ez volt a hivatása, soksok millió kilométert vezetett), és hogy még mindig háztartási segítségre – komolyra – szorulnak, és ez aligha lesz már életük végéig másképp.
És komolyan irigyelem nagyanyámat, aki a rácsos posztban szereplő ház háziasszonya volt, és akin én gyerekként sose láttam, hogy zavarná az öregség, azon túl, hogy ő szép lány volt valaha, és szeretett szép lenni, és öregen nem látta magát annak (az volt, de még mennyire). Tavaly gondoltam rá, milyen kár hogy most már nem tudunk mindennapi dolgokról csak úgy beszélgetni. Meghallhatta, mert aznap a garázsban kutakodva elém borult egy rakás régi, elfeledett levél, ott voltak azok a gondok, csak csevegő stílusban, hogy attól az élet még megy tovább és szép.

Juditty

2011.05.30. - 16:25
60

Ma már minden más, ez a fiatalok világa, minden azt súgja, 30 felett véged. Persze jobb lenne nem észre venni, de nehéz Miért? Nem tudom. Szemétség.

2011.05.30. - 16:50
61

Ez nagyon nem igaz.
30 felett kezd el élni az ember. Addig még a személyisége sem alakult ki…

A klimax csak a termékenységet zárja le. Megszűnik a teherbeesés miatti fenyegetettség. Végre elmehetsz egy hónapra úgy nyaralni, hogy eszedbe sem jut, hogy menstruálni fogsz közben.

Ez a poszt nekem a vérzészavarokról szól. Két közeli rokonunk is ugyanettől szenvedett, messze a klimaxtól, 40 és 50 között. A végén mindkettőt kipakolták. Az egyiket tavaly, a másikat több, mint 10 éve. Az előbbinek nem szűnt meg a vérzészavara még utána sem egy darabig… A másik pedig fokozott szívrohamveszélyben él, és nagyon súlyos csontritkulástól is szenved. Mindkettő elhanyagolta a nőgyógyászatot… (A városukban egy orvos van és hozzá inkább nem járnak; a megyei kórházra meg nem szakítottak időt.)

2011.05.30. - 16:55
62

Csak azért, mert te nem vagy 30 alatt.
Egyébként a poszt betegségről szól. Nem, ez nem klimaxos normál tünet. Még akkor sem, ha akkor több efféle nyavalyája lehet az ember lányának. Nem beletörődni kell, hanem addig járni orvoshoz, ha kell újhoz, amíg nem rendeződik a probléma, valamennyire elfogadható szinten. Sajnos több olyan orvossal találkoztam, akik a tüneteket kezelik, nem a betegség okát igyekeznek kideríteni.
Néhány hete voltam dokinál, és megemlítettem neki, hogy a PCOS miatt egy ideje diétázom, ami ezidáig hatásos. Több kellemetlen tünetem elmúlt. Megemlítettem neki, hogy amennyiben megáll a fogyásom az optimális előtt, szeretnék gyógyszert kérni, mert én bizony szeretném ezt a betegséget jó szinten tartani. (ehhez fogyni is kell nekem) Erre csak annyi volt a válasza, hogy ezt ilyen idős nők (40+) nem szokták kérni, csak babára vágyó fiatalok. Mégis miért nem? Mert túl vagyok a negyedik x-en? Akkor már minek jól érezni magam? Minek törődni az egészségemmel?

Vakmacska

2011.05.30. - 16:58
63

Na ebben szerencsém volt, a hamvas csinibaba imázs sose állt nagyon jól, lelkileg nem voltam olyan. A tehetetlenség, a betegség, a gyöngeség, az zavarni fog. Számomra ez az öregség fő negatív oldala.

2011.05.30. - 18:01
64

Ahogy nagycsaládos is említette, ez betegség, és addig kell orvostól orvosig járni, míg valaki meg nem gyógyítja. Sajnos, ma ezt kell csinálni, ha valaki meg akar gyógyulni.

Egyik ismerősöm kipakolás után folyamatosan vérezgetett, gyengének érezte magát, fájdogált a hasa. Négy nőgyógyászt “elfogyasztott”, az egyik telenyomta antibiotikummal, a másik hormonokkal, stb. Semmi változás, évek teltek el így. Aztán a családja nagy nehezen rávette, hogy menjen el egy ötödik nődokihoz is. Itt kiderült, hogy néhány bennmaradt varrat átszúrta a hüvelyfalat és folyamatos gyulladásban tartotta. A doki egy perc alatt kiszedte őket, innentől fogva megkezdődött a gyógyulás…

Juditty

2011.05.30. - 18:57
65

Angliában pl. nem éreztem ezt, itt igen. Most ez nagyon off, de pl. ott el lehet menni szórakozni 40, 50 évesen is. Nem akarják megszabni, hogy nézz ki. Nem mintha én az a miniszoknyás – tűsarkús lennék, de látom pl, hogy anyu milyen nehezen talál csinos ruhát. Menj be a kínaiba, ami olcsó, az 34 -es. Ez csak két példa.
Sajnos a klimaxot nem mindenki éli meg könnyen. Remélem én anyura ütök, de mint fentebb írtam, már voltak hormonális gondjaim, pedig még fiatal vagyok.

Juditty

2011.05.30. - 18:58
66

Én is a tehetetlenségtől félek, A betegség nálam életforma, attól nem :-))))

vidanet

2011.05.30. - 23:17
67

32.-re
Csak csendben jegyezném meg, hogy a pajzsmirigyet szabályozó TSH hormon is agyalapi mirigy által termelt.

RosaRugosa

2011.05.31. - 07:57
68

Brumi, nekem nagyon tetszett amit írtál.
Tehát maga mű.
Azon még, hogy kit sajnáljak nem gondolkoztam.:)

Brumibaby

2011.05.31. - 08:27
69

köszönöm

Hogy kell-e sajnálni valakit, hát nem tudom. Engem a dolog kapcsán az gondolkodtat el, hogy van egy generáció, amelyik olyan sajátos helyzetben van: egyszerre felelős a gyerekeiért és a szüleiért, egyszerre igyekszik (igyekezne) támogatni őket, ha karrierje van, hát nagyjából addigra éri el ennek a csúcsát, aztán valószínűleg igen rövid időn belül szembesül azzal, hogy a gyerekeit felnevelte, a szüleit eltemette, a karrierjét megfutotta, még rosszabb és sajnos általánosabb esetben az megszakadt és ott áll munkanélküliként, és ezeket a szociális válságokat hatalmas testi változások kísérik, amelyek nem hatnak oda, hogy mindez könnyebben viselhető legyen, sőt. A nő kilép a reklámfogyasztók nemzedékéből, már nem ő a célcsoport, gyakorlatilag le van írva. Pl. a reklámok, amelyek őt célozzák meg, mind testi nyavalyák elkendőzésére irányuló termékeket promotálnak (inkontinenciabetét, műfogsorrögzítő, hőhullámkiküszöbölő tabletta, stb.), csupa olyan, aminek az az üzenete, hogy elérted ezt a kort, és akkor úgyis itt fáj- ott fáj, hasogat, kövér vagy, stb. A közbeszédben a “klimaxos” nagyjából a “hülylibával” szinonim (“Most mit kapod fel a vizet, klimaxos vagy?” – ismerős?)

S mivel a nőideál a szexuálisan aktív nő, de legalábbis anya, a nő, aki valahol félúton van a nagymamaság felé, minden szempontból mintha valami köztes helyen lebegne, aki épp megszűnik MILF lenni, és olyan meg, hogy GILF (grandma), asszem, nincs….

RosaRugosa

2011.05.31. - 08:39
70

Nagyon igaz.
Azt hiszem legalább annyi kínnal járhat, mint a kamaszkor.
Olyan sehol sem vagy állapot.

RosaRugosa

2011.05.31. - 08:44
71

És hőhullám rulez.:)

baudolinA

2011.05.31. - 09:32
72

Brumi,
nekem erről a hőhullámról jutott eszembe, hogy bezzeg (?) tőlem ezt sosem kérdezik meg. Pedig nekem van. És nem a klimax miatt.

2011.05.31. - 09:39
73

De azért ha túl vagy rajta, akkor egy sokkal nyugisabb és ha szabad így kifejeznem bölcsebb, türelmesebb állapot következik be.
Sokért nem adnám, ha ugyanez a lelkiállapotom lett volna akkor is, amikor még “aktív nő” voltam annak minden előnyével és hátrányával.

2011.05.31. - 09:55
74

Google találat szerint:

GILF

noun

an attractive older woman. Acronym of “Grandmother I"e;d like to fuck.” Popularized by the American Porn Industry.

Have you ever been to her house? Her Grandmother"e;s a total GILF!

Brumibaby

2011.05.31. - 10:29
75

Ó, szöcske, ez remek hír, de az optimális valahol a teljes aszexualitás meg a porn industry között volna félúton, nemde?

(Na, nekem se tud senki a kedvemre tenni, az előbb meg az átmenetiségen vekengtem…)

2011.05.31. - 10:40
76

Brumibaby, pedig azt hittem feldob hogy a pornóipar nem csak az internet elterjesztését adta a világnak, de dolgozik azon, hogy helyzetbe hozza, mintegy átpozicionálja a fejekben a valóban szomorkás műfogsor-inkontinenciabetét vonalról ezeket az embereket…

baudolinA

2011.05.31. - 10:40
77

„S mivel a nőideál a szexuálisan aktív nő, de legalábbis anya, a nő, aki valahol félúton van a nagymamaság felé...”

Brumi, ha semmi közöm hozzá, szólj rám, de a klimaxtól (alatt, után) még lehetsz szexuálisan aktív, nem? Tudom, hogy a klimaxnak hatása van a szexuális étvágyra, de teljesen csak nem szünteti meg… Persze ezzel a sok összevissza vérzéssel az embernek elmehet a kedve, szoronghat…

Juditty

2011.05.31. - 11:02
78

Igen, ennek ellenére dokibá szerint semmi közük egymáshoz. A pajzsmirigy rendben van, úgyhogy lehet, hogy mégis jobb lenne, ha összefüggésekben gondolkodna a doki. De laikusként ezt lehetetlen megítélni…

Brumibaby

2011.05.31. - 11:10
79

szöcske, hát az a baj, hogy még mindig csak az intimperces szemérmeskedés meg a gerontopornó a választék. (De legalább van, az igaz, annak örülök, frankón)

Veg

2011.05.31. - 11:16
80

42: Na látod, ez az, hogy az enyém is simán bevenné a gyógyszert, de az az istennek sincs! Ott morgott multkor, hogy a legjobb megoldás lenne, tudja, hogy kitalálták, de miért nem lehet kapni???

Brumibaby

2011.05.31. - 11:20
81

baud, szeretném, ha nem menne el a dolog abba az irányba, hogy személy szerint én vérzek-e, s ha igen, mennyit és mikor, és aktív vagyok-e, és hányszor és mennyire, különös tekintettel arra, hogy az ilyesmit a változókoron kívül számtalan egyéb, abszolút egyéni tényező és élethelyzet befolyásolja, amelyek részletezésére se idő, se mód, de nem is szükséges, mert a célom nem az volt a poszttal, hogy a bugyim aktuális tartalmáról meséljek, hanem hogy felhívjam a figyelmet valamire, amivel mindenki találkozhat, vagy azért, mert ő maga érintett (volt/lesz), vagy férfiként mert az anyja/társa érintett, és úgy érzem, hogy miközben dől rád a nemiség mindenhonnan, az idős(ödő) ember (nő, anya) problémáit a társadalom leginkább zavart vihogással, jobb esetben szemlesütött félrenézéssel kezeli.

baudolinA

2011.05.31. - 11:36
82

Brumibaby,
bocsánat, nem a bugyid tartalmáról akartam én sem értekezni, hanem arra gondoltam, hogy te talán többször találkozol és beszélgetsz veled egykorúakkal, és arra lettem volna kíváncsi, hogy ők hogyan állnak hozzá ehhez, illetve hogyan érzik magukat egy olyan társadalomban, amelyikben „nem illik” idősödni.

Brumibaby

2011.05.31. - 11:42
83

baud, nem kell mentegetőznöd, mert nem vettem a szívemre a kérdést, szóval hogy hogy állnak hozzá, hát nem is tudom, vegyesen. Valszeg sokkal egészségesebben, mint a környező generációk, amelyek sokkal prűdebbeknek tűnnek.

Juditty

2011.05.31. - 14:53
84

Azért az enyém nem esett letargiába, mert nincs férfi tabletta. De ha lenne, bevenné. Állítólag külföldön kisérleteznek rajt. Mire már nem kell, meglesz :-DDDD

ercsa03

2011.05.31. - 22:02
85

Elolvastam a hozzászólásokat háááát nem lettem boldog.Pont most vagyok túl 1 2 hetes vérzésen ami csak Ergam cseppel múlt el.Most az orvos NovaRing hüvelygyűrűt írt ki mondván ebben kevés a hormon és 40 felett nem írhat ki fogamzásgátlót.Holnap után leszek 41.35 éves korom óta szenvedek ezzel a vérzéssel,kétszer volt műtétem,de annyiból szerencsés vagyok,hogy időnként 2-3 hónapig egyáltalán nem vérzek ,viszont utána hetekig. A kipakolással kapcsolatos hozzászólások nagyon mellbevágtak,viszont a teával kapcsolatban én is csak jókat halottam

Komment írásához be kell lépned!: BELÉPÉS